Saturday, April 17, 2004

SMKC (SMK CHALOK) - Model Khas

SETIU 15 April - Pakteh memandu ke Kuala Terengganu untuk ke Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu. Dengan mudah sahaja, pakteh tiba di pejabat berkenaan. Masa pakteh nak masuk ke bangunan pejabat itu yang susah sebab pakteh parking kereta jauh sangat. Tambahan pula pakteh lupa pintu masuknya. Terpaksa mengelilingi pagar untuk mencari pintu masuk ke pejabat. Kira berpeluh juga lah. Maklumlah buat masa ini, cuaca panas terik. Bahkan menurut penduduk tempatan sudah lebih 2 bulan hujan tidak turun.

Alamak...!

Yang pakteh sudah tawaf pagarnya ini, bukan JPNT lagi. Sudah jadi Pejabat Pendidikan Daerah (PPD) pula rupanya. PPD Kuala Terengganu. Wah! lama sangat pakteh bertugas di Johor, hinggakan JPNT pindah pejabat pun pakteh tidak tahu. Setelah mendapat penjelasan tentang kedudukan (alamat) JPNT yang baru, pakteh keluar PPD Kuala Terengganu untuk ke JPNT pula.

Ringkas cerita....

15 Apr - Pakteh dapat surat dimana pakteh di tempatkan hari ini. Dan tentu pakteh gembira sekali menerima surat itu. SMKC nama sekolah yang tertera di surat yang dipegang di tangan pakteh.

Pakteh memandu (berpatah balik) ke daerah setiu semula untuk ke SMKC itu. Sekolah Men Keb Chalok (model khas), setiu. Itulah sekolah yang pakteh tuju. Memang tidak payah cari lagi. Pakteh selalu nampak sekolah itu. Jaraknya dengan rumah orang tua (kampung pakteh) kira-kira 15 minit naik kereta sahaja.

No comments: