Monday, December 04, 2006

Surat Terbuka Buat Nozila Ismail

Salam hormat,
Abang amat kesal apa yang terjadi. Abang Soh yang difahamkan pecah kepala itu tidak segera dimaklumkan kepada abang. Ingat abang ni siapa?. Tak berguna sangat ke? Walaupun selepas itu difahamkan abang Soh tidak parah. Tak parah tu, kata kita. Kalau tak parah, tak kan sampai 2 hari duduk wad.

Hal ehwal keluarga sepatutnya kita kena utamakan. Informasi kena segera disampaikan kalau ada apa-apa kecemasan. Itu lah dia kecemasan. Kalau dah mati bukan kecemasan lagi, kematian namanya. Kalau kematian tak diberitahu cepat pun tak apa, sebab orang yang mati tu dah tak hidup balik dah. Lebih-lebih lagi zaman sekarang. Telefon ada. Kalau tak pun, rumah abang bukan jauh. 5 minit sudah sampai. Tambahan pula, kan tengah laluan ke rumah abang Soh. Tergamak Zila pergi seorang sahaja melawat abang Soh sakit?

Walaupun pada mata Zila, abang ni tidak berguna mana, tapi ingat... abang ada hak menziarahi abang Soh. Abang kita. Abang dapat berita kecelakaan yang dialami oleh Abang Soh melalui Kak Mah yang "gila". Ada ke patut. Peristiwa seperti ini amat mengguris perasaan abang. Sukar dilupakan lagi. Di hujung-hujung usia ini perasaan semakin halus dan sensitif. Kak Lah ada datang selepas itu memberi penjelasan, tapi abang tetap marahkan Zila yang mengenepikan abang.

Fikir-fikirkan.... Abang Yasin.

No comments: